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Por el color de una rueda en la maquina de los Rolex

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Veo que en la gran mayoria de maquinas Rolex existen una o dos ruedas, que son de color como violeta, y hace muchos años que la usan en muchos calibres.

Es de algun material especial? alguien save el porque de ese color? es de metal o es algo sintetico? tiene alguna ventaja el ser así?

simplemente es una curiosidad.

Aqui un ejem en un antiguo calibre 1520
lostimage.jpg
 
¿Puede ser porque llevan un acabado en PTFE (Teflón)? Es lo que me ha parecido entender otras veces que he leído algo al respecto pero; doctores tiene la iglesia.
Saludos
 
Si creo que es un acabado en teflon para darle mayor dureza y resistencia al desgaste.
 
Esta informacion la obtube de una revición de un Explorer, espero que te ayude.

The Explorer houses a Rolex caliber 3000, a 12.5 ligne (28.5 millimeter) 5.8 millimeter thick, 27 jewel, 28,8000 BPH automatic. Although the movement is largely conventional in design, there are a few unusual design features.
The bidirectional automatic winding system is similar to the ETA/Eterna system in using a pair of double-click wheels for winding reverse. (For an explanation of how this system works, see the Horologium article "Anatomy of an $85 Watch: The Swatch Automatic.") The two "red" wheels appear to be fabricated of a light alloy, and are coated with PTFE ("Teflon") for lubrication of the outer teeth and inner clicks . Shown right, the upper PTFE-coated wheel can be seen inverted at the blue arrow, the inner-lower wheel at the yellow arrow. (The red arrow indicates the transmission wheel for hand winding.) Because both upper wheels rotate continuously during movement of the winding rotor in such a double click wheel system, the large size of the wheels may have dictated the light alloy to reduce their mass and thus improve winding efficiency. The alloy is probably also quieter in operation that steel parts would be. I do not know whether the PTFE coating provides the durability that conventionally lubricated steel parts would offer. The automatic winding system is the single best-finished part of the movement.
lostimage.jpg
 
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Esta informacion la obtube de una revición de un Explorer, espero que te ayude.


The bidirectional automatic winding system is similar to the ETA/Eterna system in using a pair of double-click wheels for winding reverse. (For an explanation of how this system works, see the Horologium article "Anatomy of an $85 Watch: The Swatch Automatic.") The two "red" wheels appear to be fabricated of a light alloy, and are coated with PTFE ("Teflon") for lubrication of the outer teeth and inner clicks . Shown right, the upper PTFE-coated wheel can be seen inverted at the blue arrow, the inner-lower wheel at the yellow arrow. (The red arrow indicates the transmission wheel for hand winding.) Because both upper wheels rotate continuously during movement of the winding rotor in such a double click wheel system, the large size of the wheels may have dictated the light alloy to reduce their mass and thus improve winding efficiency. The alloy is probably also quieter in operation that steel parts would be. I do not know whether the PTFE coating provides the durability that conventionally lubricated steel parts would offer. The automatic winding system is the single best-finished part of the movement.

Me he quedado con cara de ¿Guat? :D:D:D:D
Leo y me quedo como cuando mi mujer me explica porque es mejor usar determinada marca de suavizantes con determinada marca de detergentes y el tiempo apropiado de duración del ciclo de lavado dependiendo de la clase y kilos de ropa a usar en la lavadora 8o 8o 8o 8o

Saludos ;-)
 
Q preciosidad de máquina!.....
 
Son de aluminio y con un recubrimiento antioxido...asi dicho a la pata la llana.
 
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